Altyazı Sinema Dergisi 194. sayısında kapağına, Federico Fellini'nin mart ayında yeniden gösterime girecek klasiği "Tatlı Hayat"tan bir kareyi taşıyor.
100. doğum yılı olan Fellini'nin sinemasına ilişkin bir dosya hazırlayan derginin bu sayısında, son dönemin kayda değer filmlerinin yanı sıra pek çok klasik film ve sinemasal yaklaşım, günümüzle bağlantısı üzerinden inceleniyor.
Derginin ücretsiz eki 'Altyazı Fasikül: Özgür Sinema' ise, sanatsal ifade özgürlüğünün sıcak gündemini takip etmeyi sürdürüyor.
2020 boyunca dünyanın pek çok yerinde devam edecek "Fellini 100 Yaşında" etkinliklerinin bir parçası olarak, "düşlerin terzisi" olarak anılan yönetmenin "Tatlı Hayat" (La Dolce Vita, 1960) ve "Sekiz Buçuk" (8 ½, 1963) filmleri Türkiye'de de yeniden vizyona giriyor.
Dergide bu iki başyapıtı da dahil olmak üzere yönetmenin sinemasını tanımlayan on klasik film üzerinden, Fellini'nin dünyasını tüm takıntıları, hayalleri ve gerçekleriyle mercek altına alıyor.
Son dönemin en çok konuşulan filmlerinden "Alev Almış Bir Genç Kızın Portresi" (Portrait de la Jeune Fille en Feu, 2019), sinemada "erkek bakışı" ve "kadın bakışı" kavramlarını da yeniden gündeme getirdi. Altyazı Sinema Dergisi, 'Sinemada Bakış'ın farklı türlerinin estetik ve etik boyutlarını üç makaleyle inceliyor.
Modern gerilim sinemasının 'mucit'lerinden Alfred Hitchcock'un tüm renkli filmleri, 39. İstanbul Film Festivali kapsamında nisan ayında seyirciyle buluşacak. Fatma Cihan Akkartal, Hitchcock sinemasına farklı bir açıdan bakma fırsatı sunan bu on beş filmlik özel gösterim programı üzerinden, ustanın filmlerindeki renk kodlarını deşifre ediyor. (AÖ)