Yeni Türkiye'nin Parti Meclisi üyeleri de açıklandı, 30 üyeden sadece biri kadın gibi görünüyor: Çetin Bilgir, Metin Bostancıoğlu, İhsan Çabuk, Halil Çalık, Halit Dikmen, Eyüp Doğanlar, Mahmut Erdir, Hasan Gülay, Fahrettin Gülener, Bekir Gündoğan, Hasan Gemici, Mustafa İlimen, Tamer Kanber, Mustafa Karslıoğlu, Hasan Fehmi Konyalı, Esvet Özdoğu, Recep Önal, Evliya Parlak, Bahri Sipahi, Metin Şahin, İstemihan Talay, Hakan Tartan, Ali Tekin, Mustafa Kemal Tuğmaner, Abdulsamet Turgut, Mehmet Yaşar Ünal, Cihan Yazar, Cafer Tufan Yazıcıoğlu, Perihan Yılmaz ve Ahmet Zamantılı
Partinin 8 üyeli Merkez Disiplin Kurulu nda ise kadın adına rastlanmadı: Erol Al, Burhan Bıçakçıoğlu, Yavuz Bildik, Salih Dayıoğlu, Numan Gültekin, Mustafa Güven Karahan, Hadi Dilekçi ve Cahit Savaş Yazıcı.
Amblemin çağrıştırdıkları
Yeni Türkiye'nin amblemini kadın hakları savunucuları; Nimet Tanrıkulu Gazeteci Filiz Koçali, Kadınlarla Dayanışma Vakfı Başkanı Yüksel Selek ve Ressam Arslan Eroğlu bianet'e değerlendirdi:
Tanrıkulu: "Eski"liğin tescili
* Kısmen değişen Medeni Kanun'da bile kadın erkek eşitliği yönünde olumlu değişiklikler oldu, ailede reislik müessesesi değişti. Bu yasayı değiştirenlerin içinde yer aldığı "Yeni Oluşum"un bu değişiklikleri içine sindiremediği ve kendi onay verdikleri değişikliklerin bile gerisine düştüğü görülüyor.
* Amblemde, babanın (erkeğin) bir kız çocuğunu himayesine alması ve ona geleceği işaret etmesi de kadının pek de yer alamadığı siyaset dünyasında "yenilik" iddiasıyla ortaya çıkan "Yeni Türkiye"nin yeniliğinden ziyade "eskiliği"ni tescil ediyor.
* Partinin, "kadın"a bakışını anlamak için artık, programlarına bile bakmak gerekmiyor. Ayrıca, 30 üyenin bulunduğu Parti Meclisi'ndeki tek kadın da ek olarak durumu açıklıyor.
Eroğlu: "Yeni" söylemine "eski" biçim
* Daha çok 1940-1950'lerin ilkokul alfabe kitaplarında "geleceği, ufku, bilgiyi gösteren" biçimleri çağrıştırıyor. Kız, burada geleceğin annesi olarak düşünülmüş olabilir. Geleneksel değerlere vurgunun yapıldığı bir biçim yaratılmış. Bilginin baba tarafından aktarıldığı inancına bağlı bir durum. Biraz Fakat farklı olarak da bilginin babadan oğula değil de babadan kıza aktarımı bu amblemde söz konusu.
* Diğer partilerin amblemleri bunun yanında soyut kalıyor. Öbürlerinde daha çok doğasal tasvirlerin olduğu tasarımlar yer alıyor. Bunda toplumsal, somut bir gönderme var. Ama geleneksel anlayışlara bağlı bir anlayış sergilenmiş. Şunu anlatmaya çalışıyor: "Bak kızım ufuk, bilgi, gelecek burada". Belki de "Yeni Türkiye" söyleminin yanında "eskiyi" çağrıştıran bir tasarım koymak istemişlerdir.
Koçali: Sınıfta kaldı
* Kadın-erkek eşitliğine vurgu yapmak istemişler ama, kız çocuğuyla durumu kurtaramazlar. Ayrıca kadın-erkek eşitliği bir ambleme sığdırılamaz. Zaten amblemde yer alan babanın aileyi, gücü, şefkati temsil etmesiyle de sınıfta kalıyor.
Selek: Zihniyeti yeni değil
* Yasalardaki eşitlik ölçütlerinin bile gerisine düşülmüş. Bilinçli yapılmış bir amblem olabileceğini sanmıyorum. Erkek egemen anlayışı aşamamış ve tepkisel yorumlara açık bir amblem. Bunun yerine yan yana duran kız ve erkek çocukları koyulabilirdi. Yeni Oluşumun zihniyet olarak yeni olmadığının göstergesi. (HA)