Ahu Birlik, bir çocuğun ölümle tanışmasını anlatırken, yetişkinlerin, çocukların ve “bilgelerin” gözünden ölümü sorguluyor.
Mustafa Sütlaş, “Kadınlar Daha İyisini Yapabilir” başlıklı yazısında, hem kadınları kadınların gözünden anlatan kadınları hem de Ece Temelkuran’ın son romanı “Düğümlere Üfleyen Kadınlar”ı anlattı.
Ferhat Tunç, 8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü’nde “ezilen, sömürülen ama yine de umutla, inançla ve aşkla yılmadan, yorulmadan, bıkıp usanmadan insan olma yolunda yürümeye devam eden” kadınları yazdı.
Gülfer Akkaya, 8 Mart’ı bir telefon mesajına indirgeyerek “erkeklerin kutlaması gereken bir gün” sanan erkeklerin kutlamalarını yazdı.
Cemre Baytok’un Güncel Hukuk dergisinden alıntıladığımız yazısında, feministlerin dava takibi sürecini ve bu mücadelenin kazanımları anlatılıyor.
Beyza Kural’ın 12 Mart 1971 muhtırasının ardından basının tutumunu, medyanın askere bakışını anlattığı "Komutanlar Ültimatom Verdi" başlıklı yazısı, o dönem yazılanlar ve atılan manşetler üzerinden gözler önüne seriyor.
Murat Türker, Meydana Dönüş isimli belgeseli anlattığı yazısında, Mısır’ın bugününü, Tahrir meydanına çıkan Mısırlıların şimdi karşı karşıya geldikleri sorunları anlatıyor.
Emel Gülcan, Aras Yayıncılık’ın kurucularından Yetvart Tomasyan, nam-ı diğer Tomo Bey ve editörlerden Ararat Şekeryan ile Ermeni edebiyatını konuştu.
Gönül İlhan, doğma büyüme Hacettepeli Lütfü Yanar’la dönemin Ankara’sını, Hacettepeyi ve “kabadayıları” konuştu.
Süleyman Arıoğlu, Barış Soydan’ın “Türkiye’de Anarşizm-Yüz Yıllık Gecikme” adlı kitabını yazdı. Kitap, anarşizmin Türkiye’deki yüz yıllık gecikmesini sorguluyor.
Şeyhmus Diken, katıldığı Diyarbakır Küçük Millet Meclisi Mart ayı toplantısını ve Küçük Millet Meclislerinin taleplerini yazdı.
Mehmet Atakan Foça, resmi tarihin unutturmaya çalıştığı Babaîler Ayaklanması’nın barış görüşmeleriyle tekrar gündeme geldiğini ve Reha Çamuroğlu’nun Tarih Heterodoksi ve Babailer kitabını yazdı.
Büşra Akman, takas sistemini, nasıl işletildiğini, Türkiye’de sistemi kuran ve geliştirenler konuşarak yazdı.
Nilgün Öztunalı, eğitimli kadın istihdamı rakamları üzerinden, kadınlara sağlanan işgücüne katılım teşviklerinin yetersizliğini sorguladı.
Şadiye Dönümcü ile Fatin Kanat'ın "Halepçe: Sonsuz Umut" belgeseli üzerine yaptıkları söyleşide, Ankara'nın sinema iklimi konuşuldu. (AS)