Bu anlamda "İnsan Hakları Mücadelesinde Yeni Taktikler" projesinin fikrini de ortaya koyuyor. Savaşa karşı yükselen bu ses kendini dünyaya duyurdu. Eylem, dünya kamuoyunda büyük ilgi gördü.
Siyahlı kadınlar
Siyahlı Kadınlar eyleminin başlangıcı, radikal soldan İsrailli Yahudi 10 kadının Kudüs meydanındaki kaldırımda Filistinlilerle birlikte dayanışma içinde gösteri yapmaya karar verdiği Ocak 1988 olarak kabul edilebilir.
O gün kadınlar, siyah giysiler giyerek sessizce nöbet tutmuştu. Siyahlı kadınlar eylemi oradan Tel Aviv'e, sonra Hayfa'ya, ardından da bütün ülkeye yayıldı.
1990 yılının Temmuz ayında İsrailli Yahudi ve Filistinli gruplar dahil 30 kadar kadın grubu Batı Şeridi ve Gazze'nin işgaline karşı aynı zamanlarda ve aynı yerlerde sessizce periyodik nöbetler tutuyordu.
Siyahlı Kadınlar'ın sayısı İsrail'de arttıkça, bu şiddet içermeyen protesto modeli dünyadaki diğer kadın grupları arasında da yayıldı. Kısa bir süre içinde Amerika'dan, İtalya'dan, Hollanda'dan, Avustralya'dan, Almanya'dan ve İngiltere'den kadınlar dayanışma nöbetleri örgütlediler.
"Siyahlı Kadınlar" Belgrad'da
1991 yılının sonbaharında Belgrad'da bir grup kadın "Savaşa Karşı Siyahlı Kadınlar" olarak bir araya geldi. Bu kadınlar ilk gösterilerini 9 Ekim 1991, Çarşamba günü gerçekleştirdiler. Eylem Belgrad'da sembolik bir merkez olan Cumhuriyet Meydanı'nda yapıldı. Kadınlar siyah giysiler giydi, bir sıra oluşturdular ve üzerlerinde kim olduklarının yazılı olduğu bir pankart taşıdı. Bu eylem her Çarşamba tekrarlandı. ulusların askeri liderlerine gönderdikleri asırlık mesaj, "Bunu benim adıma yapmıyorsunuz," cümlesiydi.
Savaş süresince devam eden Siyahlı Kadınlar'ın nöbeti Yugoslavya'da ses getiren, düzenli ve kalıcı tek savaş karşıtı eylemdi. Kadınlar aynı zamanda eşitlikçi feminist bir grup olma özelliğine de sahipti.
Yaptıkları, kadınların savaşla ve militarizmle ilgili öfkelerini olumlu bir eyleme dönüştürmekti. Aynı zamanda farklı etnik kökenlerden gelen kadınlar arasında dayanışmayı sağladılar. Siyahlı Kadınlar eylemi kadınların siyasal anlamda kendilerini ortaya koyduğu, "toplum"un sırasından çıkarak yan yana yeni bir sıra oluşturduğu, şiddet içermeyen, klasik, doğrudan eylemlerden biridir. (BB)