Temel Gazetecilik Atölyesi, Özcan Yurdalan'ın "Haber Fotoğrafçılığı" modülü ile devam etti. Modülde, basın fotoğrafçılığında dikkat edilmesi gereken noktaların üzerinde duruldu. Katılımcıların Beyoğlu çevresinden çektikleri fotoğraflar değerlendirildi.
Tek fotoğraf üzerinden haber anlatımına odaklanan Yurdalan, yapılacak haberlerde, kullanılacak haber fotoğraflarını çekerken ve haber fotoğraflarının fotoğraf altı yazılarını yazarken dikkat edilmesi gereken noktaları anlattı.
Özcan Yurdalan haber ve fotoğraf ilişkisinde önemli olan noktalara değinerek fotoğrafın başlı başına bir haber mecrası olduğunu ifade etti.
"Haber fotoğrafı bir olayı temsil eder. Bir olayı aktarırken karşı tarafa duygu ve düşünceyi de aktarabilmeli, görünenle yetinmemelidir. Dolayısıyla fotoğraf anlamak ve anlatmaya çalışmanın yöntemidir."
Olayı yansıtmak için haber ve fotoğraf yeterli değil
Bir şiddet haberi ve fotoğrafı üzerinden değerlendirme yapan Yurdalan, "Olayı verirken, tüm şiddeti yansıtmak, sadece haber ve fotoğrafla olmaz. O olayın olgularını, bağlamını da vermek gerekir" diyerek, haber metninin ve mağdur-fail fotoğraflarının yeterli olmayacağını belirtti.
Katılımcılarla birlikte, haber fotoğrafları üzerinden etik konusu tartışıldı, değerlendirmeler yapıldı. Yurdalan, haber fotoğrafçılığını iyi anlatan film önerilerinde de bulundu.
Daha sonra katılımcılar sahaya çıkarak fotoğraf-hikaye kurgusu oluşturdular. Beyoğlu - Çukurcuma çevresinde çektikleri fotoğrafların, künyelerini oluşturarak atölyede sunumlarını gerçekleştirdiler. Katılımcıların hazırladığı fotoğraf-haberler bianet'te yayınlanacak. (SO)
Özcan Yurdalan hakkında
1955 Yılında Adana'da doğdu. 1977 yılında AFSAD (Ankara Fotoğraf Sanatçıları Derneği) kurucuları arasında yer aldı. 1980'e kadar eşitli gazetelerde, dergilerde ve DİSK-Genel İş Sendikası Foto Film Merkezi'nde çalıştı. 1999 yılında çocuklarla fotoğraf atölyelerini başlatan ve metodolojisini oluşturan grubun içindeydi.
2000 yılında Fotoğraf Vakfı, 2005 yılında Nar Fotoğraf Ajansı kurucuları arasında yer aldı. Yayınlanmış sekiz seyahatnamesi, bir seyahat denemeleri kitabı, bir belgesel fotoğraf ve fotoröportaj metodolojisi kitabı, bir de "gezi isyanı" sürecini izleyen fotoğrafçıların deneyimlerini içeren kitabı bulunuyor.
Çeşitli kentlerde belgesel fotoğraf seminerleri sürdürüyor, çocuklarla fotoğraf atölyelerine katılıyor, fotoğraf kuramına ilişkin yazılar yazıyor, uzun yolculuklara çıkıyor.
Atölye BİA hakkında |
IPS İletişim Vakfı/bianet'in Atölye BİA adıyla düzenlediği habercilik seminerleri medyanın farklı birimlerinden gazetecilere, işsiz bırakılmış gazetecilere, iletişim fakültesi öğrencilerine ve gazetecilik yapmak isteyen herkese açık. Atölye BİA kapsamında düzenlenecek olan temel gazetecilik programları "Gazeteciliğe Giriş, Haber Fotoğrafçılığı, Hak Odaklı Habercilik, Toplumsal Cinsiyet Odaklı Habercilik, Barış Gazeteciliği, Yargı Haberciliği, Araştırmacı Gazetecilik, Habercilikte Yeni Medya, Gazeteciler için Görselleştirme Araçları, Dijital Güvenlik" gibi konuları kapsayacak. 2018 yılında başlayan Atölye BİA programı ile Gazeteciler için Yeni Medya Atölyesi, Haber Fotoğrafçılığı Atölyesi, Kürtçe Habercilik ve Çeviri Yapmak Atölyesi, Çevre ve Kent Haberciliği Atölyesi,Yargı Haberciliği Atölyesi ve Gazeteciler için Haber Atölyesi gerçekleştirildi. 2019 yılının ilk programı "Temel Gazetecilik Atölyesi" 11-18 Şubat tarihleri arasında gerçekleşecek. Yıl boyunca temel ve ileri gazetecilik atölyeleri düzenlenmeye devam edecek. Bu proje İsveç Uluslararası Kalkınma İşbirliği Ajansı (SIDA) desteğiyle gerçekleştiriliyor. |