Gezi Direnişi’nin simgelerinden “Gitarcı ve Toma” fotoğrafını çeken Kemal Aslan’ın “Bu Daha Başlangıç”/Direniş Sergisi”nde bir araya gelen fotoğrafları 30 Temmuz’a dek Nilüfer Belediyesi Nazım Hikmet Kültürevi’nde.
Attila Durak’ın küratörlüğündeki sergi, Ayşegül Özmen’in tasarımlarıyla oluşturulan ve farklı ses, görüntü, grafiti, görsel yerleştirmelerle desteklendi.
Ziyaretçileri, izlemenin ötesinde, üretken bir katılımcıya dönüştüren sergide kullanılan bütün materyaller (fotoğraflar, videolar, animasyonlar ve sesler) özel bir web uygulaması ile dijital platforma taşınarak, serginin daha geniş kitlelere ulaşımına olanak sağlanıyor.
#benimicingezi
Aynı zamanda “Bu Daha Başlangıç/Direniş Sergisi”nin en dinamik ve katılımcı yanı ise tüm dünyayı online olarak bu sürece dahil eden #benimicingezi kampanyası. Barış, Kardeşlik, Adalet, Sevgi, Saygı, Dayanışma, Eşitlik, Özgürlük, Yaşam Hakkı ve Onur kavramlarının yer aldığı bu kampanya; herkesi, en yakın hissettiği kavramı seçmeye, dilerse kendi kavramını üretmeye ve bu kavramlarla çektiği fotoğrafını sosyal medyada paylaşarak Gezi Direnişi’nin kendisi için ne ifade ettiğini göstermeye davet ediyor.
Kolektif bir yaratıcılığa sahip olan “Bu Daha Başlangıç/Direniş Sergisi”, Gezi’nin nasıl devam edeceğine dair meseleye de odaklanıyor. “Kapitalizm, gölgesini satamadığı ağacı keser” diyen Gezi ruhuna, “Sinirlenince çok güzel oluyorsun Türkiyem “diyen Gezi zekasına ve “Yeter artık ya polis çağıracağım” diyen Gezi mizahına atıfta bulunan sergi, direnişe devam edenlere referansını, “Bu Daha Başlangıç/Direniş Sergisi”nden alan yaratıcı bir yeni yol öneriyor.
30 Mayıs'ta açılan ve 10 günde iki bin 458 kişinin ziyaret ettiği sergi 30 Temmuz'a dek görülebilir. (BK)