Ressam Ayşegül Yarar’ın 2004-2007 arasında, “zaman, yaşanmışlıklar, anımsama, doğum, ölüm, yaşam” gibi temaları ele aldığı, tuval ve kağıt üzerine yağlı boya ve akrilik teknikleriyle yapılan toplam 38 resmin beğeniye sunulduğu sergide “Hayata Dair Düşünce”, “Geçmişe Sırt Çevirme” gibi isimler taşıyan resimler 400 YTL’den başlayarak satışa sunuldu.
Gaziantep Sanko Sanat Galerisi’nde düzenlenen ressam Ayşegül Yarar’ın dokuzuncu kişisel sergisinde, 10 nü (çıplak beden tasviri) resim galeri yönetimi tarafından "Gaziantep halkına ağır geleceğ'" gerekçesiyle tülbentle kaplanmış,sansürlenmişti.
Galeri talep etti
“İlk kez Ankara ve İstanbul dışında bir ilde sergi açıyorum” diyen ressam Yarar, sansür talebinin galeri yönetiminden geldiğini belirterek, şöyle konuştu:
“Resimlerimin sergilenilerek, sanatseverlere ulaşabilmesi için bu talebi üzülerek kabul etmek zorunda kaldım. Tülbentleri keserek estetik bir şekilde resimlerin üzerlerini kapattım. Böylesi bir olayın başıma geleceğini düşünmezdim.”
Sergi Ankara'da sansürsüz olacak
Yarar, aynı sergiyi iki ay içerisinde Ankara'da Fırça Sanat Galerisi'nde açacağını, bu sergünün sansürsüz olacağını söyledi; "Bu defa resimlerini sözleşme yapmadan sergilemeyeceğm" dedi.
Ayşegül Yarar kimdir?
Resimlerinde kübist parçalanma etkisinin, sembolist mitolojik öğelerin ve empresyonist algı anlayışının etkisiyle biçimlenen zaman zaman sürrealizmin masalsı havasını yansıtan Yarar, eserlerinde mitoloji ve tarihten yoğun olarak faydalanıyor.
Eserlerinde, algıları güçlendirme amacını taşıdığını ifade eden Yarar, zaman sıkışıklığı. kaçış, zaman, kalabalıklar, yoğunluk gibi kent yaşamının kaosundan kurtulma eğilimini ele almaya çalıştığını dile getirdi. (SG/GG)