Antalya Altın Portakal Film Festivali'nin Ulusal Belgesel Film Yarışması'nın finalistleri arasında, Mehmet Emre Battal'ın yönettiği "Muhtaç" filmi, yakın tarih Türkiye'nin geçmişini, bu gününü ve geleceğini gözler önüne seriyor.
Gelecekte ne olacak? sorusuna geçmişten cevap aramaya çalışan "Muhtaç", tarımsal üretimin yaygın olarak yapıldığı verimli arazilerin nasıl talan edildiğini anlatırken, tarımcılıkla yaşamını sürdüren insanlara söz hakkı veriyor.
Filmin bir yerinde bir çiftçi şöyle diyor:
"Çiftçiye bakış açısı bitmiş, çiftçi yok. Tarım gidiyor bu ülkeden, tarım bitiyor."
Ekip filmi şu sözlerle anlatıyor:
"Türkiye toprakları birçok ürününün yaygın üretildiği, verimli alanlara sahip. Türkiye'deki tarımsal öz kaynaklar ülke nüfusunun tüm ihtiyaçlarını karşılayabilecekken 1970'li yıllarda başlayan değişimle birlikte bugün tarım ve hayvancılıkta dışa bağımlı bir ülke haline gelmiştir Türkiye. Tarımda ve hayvancılıkta dünya ölçeğinde endüstriyel üretime geçilmesi, aynı zamanda sanayi üretimlerinin ülkelerin küresel ihtiyaçlarına göre iş gücü merkezli olarak serbest piyasa ekonomisinin kurallarına göre tasarlanması, köylerden kentlere göç ve tarım alanlarının azalması hizmet odaklı bir üretime geçilmesine sebep olmuştur. Muhtaç belgeseli bu değişim sürecini inceleyen, aynı zamanda bu dönüşümün yarattığı toplumsal evrimin izini sürerek bir gelecek tahayyülü yapmayı amaçlamaktadır."
Görüntü yönetmenliğini Abdullah Tarık Karagöz'ün yaptığı belgesel, Antalya Altın Portakal Film Festivali dışında XV. İstanbul Uluslararası Mimarlık ve Kent Filmleri Saratov Sufferings Documentary Drama Film Festivali'nde de finale kalmayı başardı.
Projenin yaratılması, belgesel dilinin planlanması, saha uygulama ve post prodüksiyon aşamalarında film yapımcısı, yönetmen ve FİYAB (Film Yapımcıları Meslek Birliği) yönetim kurulu üyesi Yiğit Nalçacı da yer alıyor.
(AÖ)