Tuğçe Yılmaz, Mem û Zîn Operası’nın da sopranosu olan müzisyen Özlem Bulut’la, caz, pop, opera tınılı çok dilli çalışmalarını ve Viyana’da devam eden müzik yolculuğunu konuştu.
Rosalino Levantino, otoritesini empoze etmek için halka hayatı zehir eden rejimlere karşı çıkan belgesellerle dolu olan Sheffield DocFest’ten yazdı.
Tülin Tankut, yönetmen Carlo Lavagna’nın Arianna adlı filmi üzerinden, bir interseks bireye yönelik ayrımcılığın beyazperdeye yansımasını yazdı.
Cansu Özge Özmen, Michael Haneke’nin Ölümcül Oyunlar filminden yola çıkarak “hayatın anlamını” sorguladı.
Hüseyin Şengül, uzun 20. Yüzyıl sonrasında “çivisi çıkan” dünyanın distopik görünen geleceğine dair yazdı.
Şeyhmus Diken, gazeteci Raif Türk’ü andı: “Bütün hayatını taşa yazma mücadelesinin ispatı vücut hâli oldu dersem sanırım yanlış olmaz.”
Burak Soyer, gazeteci-yazar James Montague’nin “Ultralar Arasında” kitabıyla ilgili yazdı: “Ultralar futbolu hayatın içinde değil, hayatı futbolun içinde yaşarlar. Zira onlar için futbol hayattan önce gelir.”
Seval Şahin, Ayşegül Devecioğlu’nun Anatomi Dersi kitabını anlattı: “Altı hikâyeden meydana gelen, kitaba adını veren hikâyedeki “ders” kelimesi ve çağrışımlarıyla devinen bir kitap.”
Metin v. Bayrak, hayatı ve hayata etki eden kavramları irdelemeye, “özen üzerine” ile devam ediyor.
Avukat Aycan Çiçek’in, depremin ardından kentsel dönüşüm yasalarına yakından baktığı, ÇHD’nin Çağımızda Hukuk ve Toplum Dergisi’nin “Asrın Felaketi Değil Kapitalizmin Krizi” başlıklı 2. sayısında yayınlanan yazısını alıntıladık.
Yakın İlişkiler’den, tartışmalara yakından bakan, Bilge Küçükarabacıoğlu imzalı “Tartışsak da beraberiz” yazısını yayınlıyoruz. (AS)