Ayşegül Özbek'in editörlüğünde hazırlanan biamag'da bu hafta...
- Selay Dalaklı, 28 Eylül Güvenli Kürtaj Hakkı Günü'nü hatırlatıyor ve bu meseleyle ilgili verilerin de yer aldığı kapsamlı bir yazıyla okurla buluşuyor.
- Murat Türker, deniz hazinelerinin Türkiye'de nasıl talan edildiğinin anlatıldığı "Orfoz: Resifin Efesi" belgeselini yazdı.
- Josef Hasek Kılçıksız, Van Gogh'un kesik kulağı üzerinden, Türkiye'de olup bitenleri değerlendiriyor ve ressamın kulağını kesme eylemiile ilgili olarak, "Vicdan kaybını bir uzuv kaybıyla ikame etmeye yönelik metaforik bir eylem olarak da okunabilir" diyor.
- İnternette görüntülü sohbet hizmeti veren Zeliha hikayesini Umut Koşan'a anlattı: "İşyerimde tacize uğradım. Bu işte hiç değilse tensel bir temas yok."
- Kapı kolu yerine asılan zincir, iç kısımda anahtar yerine kalın sürgülü kilit... Yıldız Polat Taş, çocukluk anılarındaki dedesinin evini ve o evin kapısını anlattı: "Köyde herkes "en güzel evi ben yaptım" derdi o zamanlar. Mimarı da mühendisi de o evin sahibiydi, işçiler ise köylüler."
- Sinem Taş imzalı Dünyayı Gözünde Taşıyanlar'da bu hafta Duru'nun hikâyesi var.
- "Pandeminin öğrettikleri üzerinden erişilebilir ve kapsayıcı konserler mümkün mü?" diye soruyor Anıl Gencelli.
- Şadiye Dönümcü, 37 yaşında, evli, Ankara'da yaşayan, kamuda çalışan, 6 yaşındaki anasınıfı öğrencisi Dünya'nın annesi Yıldız'ın pandemide yaşadıklarını aktardı.
- Adnan Genç, "savaş tutkunu milliyetçiler" üzerine yazdı.
- Şeyhmus Diken bu hafta yeni çıkan "Coğrafya Kederdir" kitabından bir şiir paylaştı.
(AÖ)