Bu hafta Ayça Söylemez’in editörlüğünde hazırlanan biamag’da…
Yolda olan, yolda üreten topluluk Çıplak Ayaklar Kumpanyası'nın ARTER prodüksiyonuyla hayata geçirdiği "Gölge Veri"yi ekipten Mihran Tomasyan ve Melih Kıraç, Ayşegül Özbek'e anlattı.
"Baba Anneyi Öldürdüğünde" isimli kitap, Türkiye'de annelerini baba şiddeti sebebiyle yitiren çocuklarla yapılan ilk çalışma. Evrim Kepenek kitabın yazarı Dr. Gamze Erükçü- Akbaş'la söyleşti.
Coşkun Liktor, Toronto Film Festivali’nde Halkın Seçimi Ödülünü kazanan Tavşan Jojo adlı filmi, Nazizm’i nasıl anlattığı üzerinden eleştirdi.
Zülküf Kurt, Zeynep Sayın’ın kaleme aldığı “Ölüm Terbiyesi” kitabı üzerinden ölümü, imgelemi, mezarların geride kalanlar için anlamını konuştu.
Murat Türker, 17-23 Ocak tarihlerinde düzenlenmiş Trieste Film Festivalinden yazdı.
Şeyhmus Diken, Elazığ depreminin yaraları sarılmamışken, depremin ve diğer doğa olaylarının anlamını irdeledi.
Şadiye Dönümcü, “Türkiye’de Yaşlılık Tahayyülleri ve Pratikleri Araştırması” ve araştırmayla ilgili çıkan kitaptaki bilgilerden yaşlılıkla ilgili yazdı.
26 yıldır hapishanede olan yazar ve çizer Ahmet Bilge, bianet’e “hararetli” çizimlerini gönderdi.
Gözde Yılmaz, fetih ve işgal kavramlarının anlamına dair yazdı.
Hilal Erkoca, Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın “Genç yaşta maalesef evlenmiyorlar. Çoğu 30'u aşkın evleniyor ya da evde kalıyor. Böyle bir şey olabilir mi!” sözlerinin ardından yeğeniyle kurduğu lego dünyasını anlattı. (AS)