Ayça Söylemez’in hazırladığı biamag’da bu hafta;
Çiçek Tahaoğlu, ABD’de eviçi şiddete karşı en büyük polis departmanının kurulmasına yardımcı olan ve birçok ülkede polis akademilerinde bu konuda atölyeler veren Mark Wynn ile röportaj yaptı.
Pato Moon ve Garfo Kartofel, Valhala’yı anlatarak başladıklarını yolculuklarında, “İskandinav toplumlarının tabiata boyun eğdirmekte gösterdiği benzersiz maharete” tanıklık etti.
Şeyhmus Diken, Suriçi’ndeki kamulaştırmanın olası sonuçlarını, bu arada yok olarak sağlık ve eğitim merkezlerini yazdı.
Neval Oğan Balkız, çocuk istismarı araştırmaları ve rakamlardan yola çıkarak, siyasilerin yaklaşımı ile gerçekte olanlar arasında geniş makası yazdı.
Mete Gürkan, “Güneşli Pazartesi’leri izleyen bir Beşiktaşlı olarak” stadın açılışını ve daha da önemlisi “eski” Beleştepe’yi yazdı.
Elif Akgül, “A Child for Hitler” belgeseli üzerinden geçmişle yüzleşme üzerine yazdı.
Gökçe Şahin, Eduardo Galeano’nun ölüm yıldönümünde, yazarın bir insanın hayatını nasıl değiştirdiğini anlattı.
Yusuf Cem Durakcan, Homo Sapiens tarihinde nasıl tek eşlilikte karar kılındığını, bilimsel dayanaklarıyla yazdı.
Büşra Akova ile Ömer İzgeç, “hemsohbette” bu hafta Murathan Mungan’ın Mezopotamya Üçlemesini konuştu.
Aziz Yağan, Yitik Kuşlar filmini, Ermeni soykırımı tarihselliğinden de yola çıkarak eleştirdi.
Murat Türker, yönetmen Zhao Liang’ın Dev Canavar (Behemoth) filminde, “Çin'in İç Moğolistan Özerk Bölgesindeki Ordos kömür cehenneminin kaosunu” nasıl anlattığını yazdı.
Akın Evren, Matei Visniec’in Çehov Makinesi oyununu üç yıl önceki düşünceleriyle bugünü birleştirerek anlattı.
Bekir Avcı, Blok Art’taki “Detay” sergisini, bakış ve bakmak kavramlarıyla irdeledi.
Uğur Biryol, Begüm Tarako'nun "7" isimli albümünü, bugün, geçmiş ve gelecek üzerinden anlattı. (AS)