Ayşegül Özbek'in editörlüğünde hazırlanan biamag'da bu hafta okuyacaklarınız şöyle:
Evrim Kepenek, Zerrin Tekindor'un rol aldığı "Toz" oyununu anlattı: O aslında kocaman bir "Handan". Mimar Handan. Anne Handan. Eş Handan. Evlat Handan. Yeğen Handan.
Ayça Söylemez, kendisinden "kuyunun dibindeki insan" diye bahseden mahpusun, yeni yüksek güvenlikli yapılardan Y tipi cezaevindeki yaşamını yazdı.
Görme engellilere sokakta nasıl davranıyoruz? Ali Dinç bu sorunun peşine düştü ve sokakta görme engelliye yapılmaması gereken 10 hareketi, GETEM Direktörü Engin Yılmaz'ın rehberliğinde derledi.
Antakyalı sanatçı Ezgi Aysever depremden sonra "eski ritmini yakalamak için" çalışmalarını İstanbul'da sürdürüyor. Vecih Cuzdan, Postane İstanbul'da Aysever'le bir araya geldi.
Hikmet Adal, Sayat Nova'nın 'Kamança'sının 'Çırpınırdı Karadeniz'e evrilme sürecini yazdı.
Metin V. Bayrak, bu haftaki yazısında "iyi olma", "esenlik" kavramını ele aldı.
Postane Bahçe, insanların kentte sebze ve bitki yetiştirdikleri bir deneyim kazanmalarına imkân sağlarken özellikle orta sınıf için yeni bir amaç ve yaşam pratiği sunuyor. Tuğçe Yılmaz, Postane Bahçe'yi biamag okurları için gezdi.
Şeyhmus Diken, şair Rilke'nin şiirsel metni üzerine yazdı: 'Malte Laurids Brigge'nin Notları'nın güne düşen yüzü.
Burak Tanyılmaz, Leon Troçki'nin Sibirya'dan kaçış öyküsünü yazdı: Henüz 25 yaşında olan genç Troçki, "Sovyet'in" itici gücü, heyecan verici konuşmaların hatibi, manifestoların ve kararların yazarı, yayın organı İzvestia'nın baş editörü olup, ülke çapında bir politik figüre dönüşmüştü.
Rosalino Levantino, Bulgaristan-İspanya ortak yapımı "Liuben" filmini anlatıyor ve "Aşk yasak olabilir mi?" diye soruyor.
(AÖ)