biamag'da bu hafta okuyacaklarınız şöyle:
Selay Dalaklı, hemen hepimizin aşina olduğu bir duygu olan pişmanlığı yazdı: "Ceza mı, ödül mü: Pişmanlıkla nasıl yaşanır?"
Aslı Ceren Aslan Ukrayna-Rusya krizine Gürcistan penceresinden bakıyor: Ukrayna ve Gürcistan, her koşulda Rusya'nın açık kartı olmaya devam edecek.
19 Şubat 1972'de Ulaş Bardakçı Üvez sokakta vuruldu. 15 Şubat 1980'de Ulaş Bardakçı'yı anma korsanında Mavi Bereliler Ahmet Mümtaz Özdal'ı vurdu. Özdal'ın ölümünü protesto korsanında İbrahim Parmakçı'yı vurdular. Bülent Aydın yazdı.
İstdergi sayfalarından bir yazar konuğumuz var. Sevecen Tunç, Babıali âlemlerinde "sarı foto" olarak nam salan Türkiye'nin ilk kadın spor foto muhabiri Eleni Fotiyadu Küreman'ın sır olarak kalan hayatının perdelerini aralıyor.
Ömer Çiftçi, Eduardo Galeano'nun hırs, talan, yağma, kan, gözyaşı ve direnişle harmanlanmış yüzyılların dökümünü sade ama çarpıcı diliyle kayıt altına aldığı "Latin Amerika'nın Kesik Damarları" üzerine yazdı.
Şeyhmus Diken bu haftaki yazısında soruyor: Millet mi vekil mi?
Haluk Ağabeyoğlu, "Mesullenmek zamanı" diyor: Çatı amaç için, tüm ezilenlerin bir araya gelmeleri, birbirlerine yapacakları bir çağrıya bakar. Bunu hangi dinamik yaparsa yapsın, şimdi mesullenmek zamanındayız.
Nilgün Öztunalı Orhan Pamuk'un kitabı üzeriden yazdı: Masumiyet Müzesi'nde Füsun olmak...
Göteborg Film Festivalinde yer alan "Oyunun Kuralı" belgeseli İşçi Partisi'nden Trond Giske'nin ayyuka çıkan kadın tacizlerine rağmen siyaseti inatla bırakmadığı döneme eğiliyor. Murat Türker yazdı.
Evrim Kepenek; Rugeş Kırıcı, Selma Koçiva ve Huşt Emel Bezek'in katıldığı Anadili Kadınları söyleşisini hatırlatıyor.
Eğitimci ve yazar Nevzat Süer Sezgin, çocuk edebiyatı, çocuk hakları ve eksi 18 oluşumu üzerine Ayşegül Özbek'in sorularını yanıtladı.
(AÖ)