Ayşegül Özbek'in editörlüğünde hazırlanan biamag'da bu hafta okuyacaklarınız şöyle:
Gazeteci Timur Soykan, merkez medyadaki 20 yıllık tanıklığını, deneyimlerini ve sendikal mücadelesini Evrim Kepenek'e anlattı.
Ulaş Başar Gezgin, "Salgın Antropolojisi Notları: Antik Atina'da ve Roma'da Salgınlar" başlıklı yazısıyla okurla buluşuyor: "Demek ki salgın yalnızca bir sağlık meselesi değil. Tarihi iyi bilmek, önceki salgınlardan ders çıkarmak da sağlık önlemleri kadar gerekli."
Hüseyin Şengül yazdı: Salgın sonrası dünya olmayacak mı, olmayacaksa, neden acaba? Evde kalmak, bize bu konular üzerinde düşünmeye zaman açısından daha çok imkânlar sunuyor.
Arif Şentek, koronavirüs salgınında dost ve müttefiklerinden ciddi bir destek görmeyen İtalya'nın yardımına ilk koşanlardan biri olan Küba'nın sağlık sistemi üzerine yazdı.
Josef Hasek Kılçıksız, kapanma durumunu Nuh'un Gemisi metaforu ile anlatıyor: "Bir insanlık mikro kozmosu olarak gemi, yüreği yerküreyle, büyük insanlık ailesiyle birlikte atan gizli kahramanların koca gemisidir."
Merve Küçüksarp, Şilili şair ve yazar Alejandro Zambra'nın, edebiyatla olan ilişkisini ve deneyimlerini paylaştığı "Serbest Kürsü" kitabı üzerine yazdı.
Murat Türker, Finlandiyalı yönetmen Lotta Petronella "Ruhar Adası" filmini anlattı.
Şeyhmus Diken, "Benim, şehre dair kodlamam öylesine fanatik bir kodlamaydı ki!" diyerek "Şehre Küsmek" isimli bir yazı kaleme aldı.
Uzman psikolog Eda Pınar, koronanın belki de bize sordurduğu en önemli ve can alıcı soru olan 'içe yönelme, korku/kaygı hallerimizle ne yapacağımız' üzerine yazdı.
Acil servis doktoru Özen B. Demir, "Pandeminin "Pan"ı: Ortak Yaşam Ufku Üzerine" başlığıyla pandemi, ortak yaşam ve salgın hakkında kuram ve sosyal teori üzerinden bir makale paylaştı.