Pınar Tarcan'ın editörlüğünde hazırlanan biamag'da bu hafta okuyacaklarınız...
Nilay Özlü, 20. yüzyılın önemli kadın ressamlarından Mihri'yi, "Osmanlı'da Kadın Ressam Olmak: 'Mihri: Modern Zamanların Göçebe Ressamı' sergisini düzenleyen Özlem Gülin Dağoğlu ve Gizem Tongo ile konuştu.
Mustafa Sütlaş, Pınar Öğünç ile yeni kitabı "Beter Otu"nu konuştu: "edebiyat kuşkusuz bir kurgu sanatı öncelikle; ama onun olmazsa olmaz tamamlayıcısı insanı duymak, anlamaya çalışmak, hadi 'bilmek' demeyelim ama sorgulamak olduğuna bir kez daha anlamamızı sağlayan sevgili pınar öğünç'e kulak verelim."
Sinem Taş, Yeryüzünden İnsan Hikayeleri'ne Maria ile devam etti: "O dönemde sokakta bir araya gelemezdik çünkü üç kişiden fazla kişinin bir araya gelmesi ve birlikte yürümesi yasaktı. Bir de eylem yapmanın sonuçlarını düşün..."
Coşkun Liktor, iki film üzerinden güzel/çirkin, normal/anormal karşıtlıklarını tersyüz eden bir okuma yaptı.
Işık Mertek, John Wick serisi üzerine yazdığı sinema yazısında, aksiyon mantığını da eleştirdi.
Büşra Küçük, "Kendini Tanıma Kılavuzu" başlıklı yazısında sorguladı: "Biz dayanıklı bir kendilik hissine ihtiyaç duyarken hayat bize sıklıkla zayıflıklarımızı hatırlatır. Bazen hayata dair bir kural kitabı varmış gibi davranırız, hatta terapiye bile bunun için başvururuz."
Ulaş Başar Gezgin yazdı; "Aşkın kitabı mı olur?"' diyenlere 'olur' diyor ve 'Aşkın Halleri' kitabını öneriyoruz..."
Rosalino Levantino, hayvan doldurma denilen riteülen günümüzdeki yansımalarınıErin Derham'ın Stuffed belgeseli üzerinden yazdı.
Şeyhmus Diken, "Gidenler, Sahiden Döner mi?" dedi...
Pınar Demircan Akkuyu Nükleer Santral inşaatının temelinde oluşan çatlaklar hakkında kamuoyuna açıklama yapılarak çalışmaların da durdurulması gerektliliği hakkında yazdı. Demircan, Rusya'daki benzer bir reaktörün teknik özelliklerinden bilgiler paylaşarak risklere dikkat çekti. (PT)