Pınar Tarcan'ın editörlüğünde hazırlanan biamag'da bu hafta okuyabilecekleriniz...
Burak Soyer, müziğini 'Cosmopolitan Kurdesque' terimiyle tanımlayan Adir Jan'ın albümü "Leyla"yı yazdı. Albümde Orta Doğu ve Akdeniz'in müzikal altyapılarını progresif ve saykodelik rock, pop ve Kürt ruhu ile buluşturarak tarzına yakışır bir çalışma ortaya koyuyor.
Pınar Demircan, "Çernobilden Fukuşima'ya En Büyük Tehlike Devlet Aklı" başlıklı yazısında "sağa sola sapmadan meseleyi hükümetlerin, yurttaşların yaşamsal bütünlüklerini tehlikeye attıklarını gösteren temel uygulamalarını ele aldı."
Sercan Engerek, yazar Merve Küçüksarp ile romanı "Yasaklar Şehrinde Aşk" ve İstanbul'u konuştu.
Murat Türker, 38. İstanbul Film Festivalindeki Ulusal Belgesel Yarışmasında yer almış üç yapımı yazdı: Baştan Başa, Tanrı Göçmen Çocukları Sever mi Anne? ve Aether.
Gökçe Bilgin yazdı: Kalbimiz yalnızlıktan hoşlanmaz, sözlerimiz sessizliğe dayanmaz, düşüncelerimiz yayılmak, iyilik ve kötülük bulaşmak, beden okşanmak, öfke dağılmak, mutluluk kutlanmak ister.
Aslı Yarımoğlu, 28 Nisan genel seçimleri öncesi İspanya'da politik ortamı yazdı.
Ulaş Başar Gezgin, "yıldızlara uğurlanan" Vietkong Komutanı ve barış mimarı Le Duc Anh hakkında yazdı: "Le Duc Anh, savaş kuşağından bir asker ve siyasetçi olarak, sade ve şeffaf bir hayat sürmüştü. Villalarda değil halk için tasarlanmış alçakgönüllü bir apartmanda kalıyordu. Hayatta lüksleri olmamıştı. Halk ne yerse onu yer; ne giyerse onu giyerdi."
Sinem Taş, "Yeryüzünden İnsan Hikayeleri" yazı dizisinin üçüncü bölümünde Ela'yı yazdı.
Pınar Tarcan, Feminist yazar Dilâra Gürcü'nün "Aramızda Kalmasın" adlı kitabını Feminist Mekan'da bir araya geldiğimiz kadınlarla hep birlikte konuştu. Bu aslında hepimize terapi gibi gelen kolektif bir söyleşidir...
Şeyhmus Diken yazdı; Anlaşılan Kıraathane, Ahmed Arif ve şiirinin kıraatını bu çok zengin programına uygun bulmamış(tı).Tevfik Fikret'in sis'li İstanbul'u seslenmişti Ahmed Arif dizelerinde bir kez daha; "Oturmuş yazıcılar/Fermanım yazar/N'olur gel/Ay karanlık..."
(PT)