Pınar Tarcan'ın editörlüğünde hazırlanan biamag'da bu hafta okuyabilecekleriniz:
Tamar Nalcı, Kürt müziğinin ilk kadın Dengbêj'i Dengbêj Gazin'i yazdı: İnatçıydı Gazin Abla... Bir kadın olarak karşılaştığı her türlü baskıya rağmen,hep sınırlarını zorlamıştı. Türkiye'nin Kürtçe müzik sektörüne giren ilk kadın dengbêj olmuştu.
Yağmur Karagöz yeryüzünde EGOT'u almaya hak kazanan 12 sanatçıyı yazdı. Her ne kadar Thomas kolyesindeki E, G, O ve T harflerinin başka bir anlama geldiğini (Enerji, Büyüme, Fırsat ve Yetenek) iddia etse de, o zamanlar 36 yaşında olan aktörün etrafındakiler bu harflere farklı bir anlam yüklemişti.
Pınar Tarcan, "İklim Değişikliğini Durdurmak İçin Okulu Asan Greta'nın Hedefi"ni yazdı. 15 yaşındaki Greta dünyanın 206 ülkesinin yönetimlerinin göremediği bir şey görüyor.
Murat Türker yazdı: Yunanlının Karagözü, Ankara'nın Yahudi'si, Bitlis'in Ermeni'si
Şeyhmus Diken bu hafta diyor ki, "Batı'nın 'hükmediciliği'ne karşı 'hüküm altında kalıcılığa' bir nevi mütevazı tavır alış olarak gördüğüm kafelerin dünyasına inat, bizleri kitapların dünyasına davet eden bu mekânlar iyi ki kente yeni bir yüz oldular/oluyorlar.
Şadiye Dönümcü yazdı: Müzelerin içinde ne var? Ressamın yaptığı resimde kişinin sadece yüzünü ve vücudunun belden yukarısını görülüyorsa o resme ne denir? Ressamın kendi portresini yapmasına ne denir? Konusu olmayan resim olur mu?
Melike Koçak, "Hayvanlar Hariç Değil" dedi ve içindekileri kaleme aldı: "Peki, hayvanların maruz kaldığı sömürü, tüketme, öldürme, kıyımın kadın, çocuk, Alevi, Kürt, Ermeni, işçi, transın yaşadığından ne farkı vardı?"
Merve Küçüksarp, Türkiye edebiyat tarihinin moda ile imtihanını yazdı.
Zafer Doruk, Vecdi Çıracıoğlu'nun İletişim Yayınları tarafından tekrar yayınlanan "Serseri Standartları Sempozyumu"nu yazdı: Tüm ülkelerin serserileri birleşiniz!
Büşra Küçük yazdı: Aşk Eksikten Çokluk Yaratan. (PT)