Beyza Kural editörlüğünde hazırlanan biamag'da bu hafta...
* Murat Türker İstanbul Film Festivalinde yer alan Sağlam Şarkı (Song of Granite) adlı filmi kaleme aldı.
* Püren Mutlutürk Meral “Politikayla Arzunun Kesiştiği Yer: Ütopyalar” başlıklı konferansa sunulan bildirilerden derlenen aynı isimli kitabı tanıttı.
* Merve Küçüksarp, geçtiğimiz ay çıkan Bitmemiş Defter / Kadınlara Dair Öyküler vesilesiyle Halid Ziya Uşaklıgil’in eserlerindeki kadınları anlattı.
* Şeyhmus Diken “Çukur” dizisi üzerine yazdı.
* Şadiye Dönümcü, yaşadığı deneyimi üzerinden “Alzheimer çocuklara nasıl anlatılır?” sorusuna bulduğu cevapları yazdı.
* Gökçe Bilgin, Seywan Saedian’la Karanfil Bezeli Elma (Sêva Mêxekrêj) yapımının ardından söyleşti.
* Ayşe Özlem İnci, Tolga Karaçelik ile Kelebekler filmi üzerine söyleşi yaptı.
* Elif Ünal, İnsansız otonom silahların üretiminin tartışıldığı 9 Nisan ve 13 Nisan arasında beşinci buluşmalarını gerçekleştirecek olan Konvansiyonel Silahlar Kongresi öncesi otonom silahlarla ilgili tartışmaları yazdı.
* Merve Çeltikçi “Kadın Kadındır, Çiçek Babandır’ Sloganı Niçin Feminist İfadedir?” sorusunu yanıtladı.
* Sercan Engerek, Akkuyu Nükleer santrali’nin temelinin atılmasını ardından “Nükleer Enerji Temiz ve Bağımsız mı?” sorusunu yanıtladı.
* Deniz Mahabat’ın hazırladığı “Türkiye Edebiyatında Ötekiler” dosyasının bu haftaki konuğu Yener Orkunoğlu.
* Cansu Özge Özmen, mezbahadan kaçan hayvanlara yönelik insan davranışlarının toplu hayvan katliamlarında ortaya çıkmamasını tartışıp, insanların sorumluluğunu hatırlatıyor.
* Tamer Karalar, Kemal Ahmet’in 38 yıl sonra tekrar basılan tek kitabı “Sokakta Harp Var!”a önsöz yazan Ali Çakmak ile Kemal Ahmet’i konuştu.
* Özlem Altıparmak, La Casa de Papel’i yazdı.
* Selma Eroğlu, iş güvencesine dair yazdı.
* Bircan Yorulmaz, Oyun Atölyesi'nin "Kundakçı" adlı oyununu yazdı. (BK)