Şahin Artan'ın editörlüğünde hazırlanan biamag'da bu hafta...
Füsun Çiçekoğlu, “Hayır Gitmiyoruz Buradayız” başlıklı yazısında Siyasal’de yaşanan “Şubat Günleri”ni ve ardından gelen Mülkiyeliler Birliği seçimini yazdı.
Damla Bali, Ece Kadıköylü, Hazal Güvenç, Merve Çeltikci, Pelin Akman ve Yasemin Yılmaz, “Pankartlarımızın Feminizmle Alakası Var! Hem de Çok” başlıklı yazıda, 8 Mart Gece Yürüyüşü’nün ardından “tartıştıran pankartlar”ı yazdı.
Elif Ünal, “Kır Saç Reklamcılığı” başlıklı yazısında, oyuncu Isabella Rossellini’nin Lancôme tarafından 43 yaşında işten çıkarılıp 22 yıl sonra geri çağırılışını ve reklam sektöründe “yaşlanma”ya ilişkin değişen yaklaşımı kaleme aldı.
Ayla Türksoy, “Anti Prenses Diana ve Şemaları” başlıklı yazısında, psikiyatri uzmanı Dr. Berna Ermiş’in “şemalar” temelli Prenses Diana analizini ele aldı.
Murat Türker, “Futbol Kuralları Değişir mi?” başlıklı yazısında, “oyunda kuralları kendimize göre yorumlama ihtimali”nden bahseden “Sonsuz Futbol” filmi hakkında yazdı.
Gülrü Pakdemir, “Bir Televizyon Dizisi: Kadın” başlıklı yazısında, TBMM’deki “Meclis Sohbetleri” programında kadın tiyatro sanatçılarının sahneye çıkarılmamasından yola çıkarak tüm “direnen ve kendini ortaya koyan kadınlar” için yazdı.
Burak Özgüner, “Afiyet Olmasın Türkiye!” başlıklı yazısında, “ucuz et” olmak üzere farklı ülkelerden zorla, işkence altında Türkiye’ye taşınan hayvanların durumu üzerine yazdı.
Merve Küçüksarp, “Bir Asır Sonra Bile Aydınlatılamayan Vaka: 31 Mart İsyanı” başlıklı yazısında, 1908 yılında yaşanan 31 Mart olayını ve olaya ilişkin farklı tarih tezlerini ele aldı.
Eylem Ata Güleç, “Otoritenin Alnına Bir Kurşun” başlıklı yazısında, Gaye Boralıpğlu’nun yeni romanı “Dünyadan Aşağı” üzerine yazdı.
Şeyhmus Diken, “Bursa; Hüzün’den Ötesi” başlıklı yazısında, Bursa’da düzenlenen TÜYAP Kitap Fuarı’nda karşılaştığı manzaranın düşündürdüklerini kaleme aldı.
Deniz Mahabad "Türkiye Edebiyatında Ötekiler" başlıklı söyleşi dizisinin ikincisinde sorularını Suzan Samancı’ya yöneltti.
Gökçe Bilgin, “Üçüncü Mevki: Bir Başarı Öyküsü” başlıklı portre yazısında, Darüşşafaka’yı tanıtmak için didinen ve Diyarbakır’da bir çocuk kütüphanesi açılmasına öncülük eden Davut Ökütçü’nün hayatından kareler sundu.
Perihan Tunçbilek, “Ani Şehri’ni Anlatan Dört Kitap” başlıklı yazısında, Orhan Pamuk'un "Kar" romanında "Recai bey" olarak resmettiği Sezai Yazıcı’nın Ani Şehri üzerine yazdığı kitapları ele aldı.
Bircan Yorulmaz, “Durur muyum? Durmadım! / Sevgili Arsız Ölüm Dirmit” başlıklı yazısında, Latife Tekin’in romanından uyarlanan bir oyun üzerine yazdı. (ŞA)