Çiçek Tahaoğlu'nun editörlüğünde hazırlanan biamag'da bu hafta:
* Murat Bayram, tiyatro sanatçısı Alan Ciwan ile “Di tuwaletê de (Tuvalette)” tiyatro oyunu üzerine bir söyleşi yaptı.
* Yeşim Özşen, “Büyük Veri” ve psikografiklerin seçim süreçlerinde nasıl kullanıldığını, bu yöntemin Trump’ın seçim kampanyasındaki rolü ve yöntemin geliştirilmesinin hikayesini içeren “Dünyayı Alaşağı Eden ‘Büyük Veri” başlıklı yazıyı bianet için Türkçeleştirdi.
* Aykan Sever, Ulusal Kurtuluş Ordusu-ELN ile Santos hükümeti arasında barış görüşmeleri resmen başlamasının ardından Kolombiya’daki gelişmeleri yazdı.
* Esra Yıldız, Berlin Maksim Gorki Tiyatrosu’ndan yönetmen Nurkan Erpulat’ın, Bakırköy Belediye Tiyatrolarında sahneye koyduğu Wolfram Lotz’un Gülünç Karanlık oyununu yazdı.
* Çiçek Tahaoğlu, İngiltereli feminist yazar Natasha Walter’la söyleşti.
* Poyraz Kolluoğlu, Sezen Aksu’nun “dijitalleşen müzik endüstrisine rağmen” yaptığı stüdyo albümü “Biraz Pop Biraz Sezen”i yazdı.
* Saliha Yadigar, American Honey (Amerikan Balı) filmini yazdı; aşk filmleri önerilerini yazdı.
* Ulaş Başar Gezgin, Anadolu topraklarının bilmediğimiz tarihini ve Bizans tarihindeki Ermeni hükümdarları yazdı.
* Fırat Güllü’nün Toplumsal Tarih için yazdığı “Yeni Tarih Müfredatı Üzerine Bir Değerlendirme” başlıklı makalesini yayınlıyoruz.
* Şeyhmus Diken, Kürtlerin Hewlêr’i, Türkmenlerin Erbil’ini yazdı.
* Gizem Kılıç, bianet’teki stajını yazdı.
* Murat Türker, tekstil sektöründeki emek sömürüsünü ele alan ve 2017 Sundance film festivalinin dünya belgeselleri klasmanında yarışıp Mükemmel Sinematografi Jüri Özel Ödülüne layık görülen Machines (Makineler) adlı yapıtı yazdı.
* Arzu Alkan Ateş, Özcan Doğan’ın Yeryüzünden Sesler romanını yazdı. (ÇT)