Yüce Yöney'in editörlüğünde bu hafta.
Şeyhmus Diken Çüngüş’teki soykırım hikayelerinden birini aktardı. “...önce Ermeni önder şahsiyetleri şehre çağrılıp yolda halledilmiş, sonra da başsız kalan Çüngüş Ermenileri gruplar halinde Düden’e atılarak katledilmiş.”
Ece Ağca İsveç, Norveç, İspanya gibi örnekler üzerinden politikanın feministleşmesine, feminist politikanın yükselişine baktı.
Necati Sönmez Douma dörtlüsü olarak anılan Suriyeli aktivistleri yazdı.
Bahar Akpınar Ibsen'in "annesiz kadınları"nı yazdı
Martina Priessner Almanya'da yaşayan eş veya aileleriyle birleşmek isteyen Türklerin geçmek zorunda oldukları Almanca dil sınavı uygulamasına eleştirel bir bakış attı.
Elif Akgül popüler diziler üzerinden yüzleşme deneyimlerini yazdı.
Murat Türker Visions du Réel’de gösterilen Ermeni kültürünün kaybolmakta olan dini müzik geleneğini merkezine alan Sürgündeki Korolar adlı filmi ve yarattığı etkiyi anlattı.
Mustafa Sütlaş Ece Temelkuran’ın son somanı Devir’i yazdı.
Ece Erbuğ şu “erkek oyunu” futbolda kadınların kendilerine biçilen role nasıl sığmadığını anlattı.
Ulaş Başar Gezgin yakın zamanda hayata veda eden Latin Amerika’nın efsane yazarlarından Eduardo Galeano üzerine yazdı.
Bekir Avcı Çinçin mahallesinin hikayesine ayna tutan Yolunda A.Ş. filminin oyuncularından Erdağ Yenel ile filmi ve Çinçin'in talanını konuştu.
Poyraz Kolluoğlu Türkiye siyasal tarihine bakarak AKP’nin “Demokrat Parti fantezisini” yazdı.
Baybars Kulebi Türkiye’deki iç güvenlik paketi süreciyle çok önemli paralellik taşıyan İspanya'daki süreci aktardı.
Ayrıca Barış Ünlü’nün daha önce Birikim dergisinde yayımlanmış Türklüğüm Kısa Tarihi başlıklı yazısı da bu hafta biamag’da okunabilir. (YY)