Gabriel Garcia Marquez’in Paris Review’da yayınlanan geniş kapsamlı söyleşisini bianet İngilizce’den Barış Mumyakmaz, Beyza Dağdeviren, Barış Eral ve Elif Nas Ünal çevirdi.
Yasemin İnceoğlu Hindistan medyasındaki Müslüman imgesini, Hindistan'da medyanın Müslümanları temsil etme biçimini ele aldı.
Beyza Kural biamag okuyucularına Dünya Plakçılar Günü vesilesiyle 60. yılındaki Lale Plak'ın sahibi Hakan Atala ile plaktaki dönüşümden Beyoğlu'ndaki dönüşüme giden sohbetlerini aktardı.
Mustafa Sütlaş Azar Mahloujian'la söyleşti: Kadınlar Mollalar için büyük sorun!
Haluk Kalafat, Ahmet Büke'nin yeni öykü kitabı Yüklük'ü yazdı: Özün Sözü.
Gültan Kışanak'ın sözleriyle tartışılmaya başlanan enerjiden yerel yönetimlerin pay alması konusunu Şeyhmus Diken yazdı.
Fırat Eryılmaz, Rojava deneyimini değerlendirdi.
Gülnur Elçik Kreşten Daha Önemli İşlerimiz Var başlıklı yazısında kreş sorununu kadınlar açısından ele aldı.
Kenan Tekeş 33. İstanbul Film Festivali'nde gösterilen "Ingmar Bergman'ın Evinde" adlı belgeseli yazdı.
Rojava'da Salih Müslim ile görüşen Ferhat Tunç yazdı: Rojava Yolumuzu Gözlüyor.
Begüm Atay ve Mustafa Eren 1950’lerden itibaren yapılmış “duyusal yoksunluk” deneylerini ve hapishanelerle olan ilişkisini kaleme aldı.
Geçen hafta ilkini yayınladığımız Varşova Gettosu’nun Çocukları yazı dizisinin ikincisini yine Ebru Orhan yazdı: Tuğlalar Arasında Bir Sandık, Sandık İçinde Bir Kaşık.
Leman Korkmaz’ın yazısı toplumsal cinsiyet rolleri üzerine.
“Şiirin Sokak Hali”ni Özge Özkul kaleme aldı: “Şiiri sokağa çıkarıyoruz, otobüse bindiriyoruz, banklarda oturtuyoruz.”
Murat Türker Zar Oyunu adlı filmi, kırsal kesimden şehirlere taşınmak zorunda kalan insanların kimliksizleştirilmelerini ve başrol oyuncusu Geetanjali Thapa’nın sözlerini biamag’ın sayfalarına taşıdı.
“Mültecilerin hikayesi bilinmeze doğru alınan bir yoldur aslında. Bahar ülkesinden kaçarken bu bilinmezin hayatının 13 yılını belirsizliğe boğacağını bilmiyordu.” Senar Ataman Türkiye’deki bir mültecinin hikayesini aktardı.
Savaş Çoban Wajda sinemasını merak edenler için yazdı.
Hüseyin Şengül’ün kaleminden ‘Ben’ ile toplum arasındaki birbirini iten/öteleyen ilişkiye dair Sabahattin Ali’nin Cankurtaran hikâyesiyle netleşen düşünceler...
bianet’in bu hafta izlediği filmler: Benim Hüzünlü Orospularım, Köstebek, Yukarı Bak, Salgın. (YY)